Utställning med Bekymmer...

21/8 2010

Igår for jag, Karin, Angelica samt 4 hundar till Eskilstuna för att ställa ut på Ekängen idag. Efter en trevlig kväll på Karin's landställe så hoppade vi i säng så småningom. Ca 01:30 vaknar jag av att Yoggi hulkar bredvid mig i sängen och kräks upp några grässtrån... Helt trött sliter jag bara bort överkastet och tänker somna om, men inser att jag behöver gå på toaletten i andra huset och försöker omärkt ta mig ned för trappstegen. När jag kommer tillbaka så lyser jag med mobilen i trappen och kliver sedan upp för sista steget... och sätter foten i något varmt och klibbigt! Då har Yoggi spytt ordentligt på golvet bredvid Angelicas säng!!! =( Blääää! Men hon hade inte vaknat, så jag tänkte att jag tar det på morgonen, bara hon inte vaknar och kliver upp i det... Det gjorde hon inte, utan jag hann städa upp innan...

Väl på utställningen får vi sällskap av Ellen & LO från Norge, som äger Yoshi-kullsyskon till Hugo. Så vi delade tält med dem och hade en kanontrevlig dag!!! Först ut var Karin & Ellen som tyvärr inte vann idag, men det tar de säkert igen imorgon!
Sedan var det vår tur, tillsammans med CG & Monica, Karin och Camilla samt en hund till. Harry skötte sig så himla bra!!! =D Blir lika glad varje gång, eftersom han har varit så trist att visa tidigare. Men inget trams idag och vid sista uppställningen blev vi framflyttade till en 2:a plats efter Sune från Rockamore, vilket  vi behöll!!! Så vi slutade 2:a med CK och fick äran att spöa gammelhusse och matte!!! Det kändes så kul, eftersom det aldrig har hänt förut! Suverän kritik!
Sedan hade vi inget att göra i hanhunds-konkurrensen, men det gör inget! Han var så duktig i alla fall!!!

Så gick jag ut en sväng med Yoggi, då hade han blod i avföringen... Tänkte att det fick bli ris några dagar framöver. Sedan när vi var påväg ut till bilen så var jag lite stressad över att jag hade så mycket att bära och då kräktes Yoggi igen... Sedan fortsatte han hulka på den smala vägen mellan alla marknadsstånd och då drog jag tag i kopplet för att få ut honom till parkeringen. Då ramlade han ihop och bara skakade!!! Jag blev så jävla rädd!!! Som tur var kom en man från borderringen bakom mig och hjälpte mig att bära Yoggi till sekretaritatstältet där de ropade efter veterinären. Jag bara grät och hade dessutom tappat bort Karin, som inte hade sin mobil med sig, så henne fick de ropa efter i högtalarna... Veterinären kom och de fixade fram en bit korv till Yoggi. De trodde att han fått i sig något olämpligt som rispat upp tarmen och sedan passerat ut och att han ramlade ihop var som när vi får blodsockerfall... Kombinerat med att jag drog åt kopplet vid helt fel tillfälle! Usch vilket dåligt samvete jag har över det!!! Han hämtade sig i alla fall och gick sista biten till bilen... Min älskling!!! ♥

Sedan drog vi iväg mot Norrköping och kvällen spenderades på marknaden och med middag ihop med Fredrk och Ellen & LO. Det var kanontrevligt och vi planerar att göra en utflykt till Norge i november för att ställa ut i Oslo. Kul!

Nu laddar vi om för utställning hemma i Norrpan imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0