Weekend in Wisby...


2010-08-30

I torsdags åkte jag & Harry tåg upp till Stockholm, fick en helt egen kupé och hade det jättelyxigt! Han skötte sig så himla bra och skällde inget alls på alla nya platser som han brukar göra... Kom fram till Sthlm och blev hämtade av Taxi Pappa och åkte hem till honom för att sova och ta med min bil. Pappas parkering har alltid varit ett gissel och Harry har stressat upp sig enormt mycket och skällt oavbrutet vad vi än har gjort! Nu: inte ett pip... Mycket udda! Börjar tänka... Kommer fram till att det enda annorlunda är att Yoggi inte är med... Hur sjutton går det ihop? Tål att funderas på, för det vore skönt att hitta en lösning på hans skällande...

Sedan åkte jag hem till Karin i fredags morse och hälsade på någon timme innan hon for till jobbet, mycket trevligt. Skulle ju dessutom hämta Hugo, så det var ju som nödvändigt också... ; ) Stannade kvar tills det var dags att åka till Nynäshamn och grabbarna lekte så det stod härliga till! Skönt eftersom de hade 4 timmars bilåkande framför sig... Man kan inte tro att det skiljer nästan 2 år på dem... I Nynäs blev vi upphämtade av husse och underbara Danne, Johanna & Stinis!
Båten över till Gotland gick bra och jag var nere hos hundarna 1 gång i timmen bara för att titta till dem, de vill inte göra så mycket.
Väl i Visby så åkte vi och inkvarterade oss på vandrarhemmet Route 140, som vi bott på alla våra gånger på Gotland. Sedan åkte vi in till stan för lite promenad och middag. Avslutade kvällen med att ställa upp tält och stolar på utställningsplatsen och sedan kortspel och skratt med goda vänner!

SMHI hade lovat dåligt väder hela helgen, så både regnstövlar och regnponcho hade införskaffats, men inte behövdes det! Uppehåll och lagom temperatur för utställning, helt perfekt!
Träffade Pernilla med Lukas & Ture, som hade jagat en magsjuk hund halva natten, stackare! På söndagen verkade han i alla fall blivit bättre, hoppas allt går bra!
Stod vid ringside och tittade på bedömningen innan oss, skulle jag inte gjort, blev livrädd! Domaren var mycket frikostig med 2:or och jag tror t.o.m. jag såg någon 3:a delas ut, hualigen!
Sedan blev det min & Hugo's tur, kul att ställa något nytt, men resan och allt hade gjort lilleman ganska trött!!! Så när domaren la handen under hakan på honom på bordet, så somnade han till!!! =O Stackarn!!! Det gick inte så fort framåt heller, men vem behöver det med den charmen, sa Hugo och kom 2:a av 3 hanar med kanonfin kritik!!!
Sedan var det Harry's tur och det kändes som att detta var vår helg, det var nu vi skulle få i alla fall ett efterlängtat cert...
Harry vann öppen klass med CK och jag hade goda förhoppningar, men nej... 5/5 i Bästa Hane och inte ett cert i sikte...
Köpte i alla fall en kanonfin CK-rosett och sedan spenderade vi resten av dagen inne i Visby. Mycket trevligt!


"Nothing's gonna break my stride..." -Hugo


Tycker om domare som verkligen tycker om hundar!



Glass i Visby hamn! Vet inte vad Hugo tycker om det hela dock...


Shit vad vi är mogna! =D


För er som inte tror mig när jag säger att Fredrik är lite upp-och-ned: bevis!!!


Kärlek i Visby ♥

Natten till söndagen brakade hela helvetet lös och det tokregnade hela natten! Men när morgonen kom så hade det slutat och solen sken över utställningen... Mycket märkligt väder...
Började med Hugo och hoppades på en upprepning av lördagens resultat, men så blev icke fallet... Han kom 3/3 men dock med HP... Udda... Duktig var han i alla fall!!!
Sedan Harry's tur och det gick likadant... 3/3 med CK och oplacerad i Bästa Hane... Min fina kille vill ju så gärna ha sina cert!!! Börjar tro att det är omöjligt för oss vanliga dödliga att visa fram en hund till champion! Det måste stå en uppfödare i ringen för att det ska delas ut några cert... Ska muta CG & Monica till att visa honom, men jag ville ju så gärna göra det själv! Jag älskar ju utställningar och jag älskar mina hundar, det borde gå! Han har fått CK på alla sina 5 senaste utställningar och ändå så verkar det inte ge mer...


Snyggaste Hugo! ♥


Min prins! ♥

Sedan gick vi runt lite i Visby igen och vid 16-tiden lade färjan ut och gick mot fastlandet. Tack alla för en underbar helg!!!



Kommentarer
Postat av: Karin

Sötaste finaste hundarna!! <3

2010-08-30 @ 20:11:06
Postat av: Frida

å! det vore ju superroligt om ni kikar upp!! haha... äej, så långt upp bor jag ju INTE!!!! dumma Rakel hade fört liv i lägenheten idag när hon var ensam.. blir så himla ledsen o hoppas hon skärper till sig snarast... fan också :'(

2010-08-30 @ 21:04:53
URL: http://fridawigren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0