2:a RH-Träffen

13/2 2010

Idag var det dax för den andra observationsträffen inför RH-provet och vi begav oss till Botkyrka BK, tog bara med Harry. Jag hade jobbat natt och kom hem vid 02.00, men gick ändå snällt upp 07.45...
Väl där mötte vi resten av gänget, inklusive några nya ansikten och såklart: Karin & Freddy!!! Underbara människa, glad att jag träffat dig! Harry oxå glad att han har fått nya kompisar!

Vi blev indelade i 2 grupper och vår grupp skulle börja med vindövning med figurant. Det tog ganska lång tid och Harry bara skälld epå ingenting, så vi gick en sväng vilket slutade med att vi höll på att missa vår tur! =S Uppe på kullen fick jag instruktioner om hur jag skulle gå och sedan hur jag skulle agera när han fick träff. Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att figuranten låg på vänster sida om mig och långt fram på stigen, så när Harry satte av åt höger ganska tidigt så drog jag tillbaka honom... Bara för att se figurantens blåa jacka bakom ett träd där Harry hade visat på... *skäms* Som tur var så gick han på samma igen och då blev det stor glädje från alla parter! =D
Freddy skötte sig jättebra, även om han inte tycker att figuranter är det mest upphetsande som finns här i världen... Men det kanske skulle fungera om lillebror Hugo var figurant... ; D

Efter det var det dax för fri lek med Mona, vilket innebar att vi skulle släppa våra hundar en och en på en appellplan där Mona satt på marken med en massa olika leksaker omkring sig. Hon skulle sedan kolla vad hundarna gick igång på och om de helst kampade eller lekte jaktlekar. Harry hade lite väl mycket överskottsenergi och det hördes glada skratt från åskådarna... =D
Freddy var inte ett dugg intresserad av lekisar, men godis gick bra! Sedan fick han VIP-lekisen: rådjurskinnet!!! Mycket roligt, hälsar Freddy.

Sedan trodde jag att vi var klara, men icke-lite mer snö och snålblåst fanns det allt tid till... Så vi gick iväg till ett grustag, där vi fick 3 olika stationer att jobba med.
Först skulle hundarna balansera på ett lastbilschassi, som var såphalt av all snö... Harry blev väldigt rädd och satt som paralyserad, han ramlade ju ned från ett chassi på GC i somras... Så det får vi jobba mycket med oavsett om vi kommer med eller inte! Sedan tyckte de att matte skulle upp och klättra oxå, extremt läskigt!

Nästa station var en presenning som låg på snön, man skulle gå och stå på den med hunden. Inga problem!
Sedan skulle de balansera på en ganska bred järnbalk som låg i en backe, det var halt men inte svårt.

Sista leken gick upp i en hög med stenar och byggrester, väldigt intressant för vovvarna. Harry hade lite bråttom, kan inte säga om det var iver eller nerver... Måste pröva fler gånger!

Allt som allt, en mycket rolig dag för vovvar och förare! Tack till Fredrik & Karin som gjorde det hela ännu roligare!!!

Imorgon ska vi förhoppningsvis ut med det gänget igen, då ska farbror Yoggi få följa med oxå!


Harry i sitt snygga Agria-täcke!


Bästa grabbarna; Freddy & Harry! ♥

Kommentarer
Postat av: JOhanna och killarna

Duktiga ni är!

2010-02-14 @ 08:36:07
Postat av: Annelie & Martin

Låter som en härlig träff, duktiga ni är som jobbar på. Och roligt med nya vänner! KRAM

2010-02-14 @ 21:37:40
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Annelie & Martin

Låter som en härlig träff, duktiga ni är som jobbar på. Och roligt med nya vänner! KRAM

2010-02-14 @ 21:38:03
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0