Aktiv Helg...

23/2 2010

Swoosh! Så var den helgen över...

Vi slutade tidigt i fredags och då brummade vi iväg mot Stockholm för att hälsa på papps på sjukhuset, skönt att se honom igen.
Efter det så åkte vi till bästa hundvakterna för att hämta hem monstret! Han verkar dock ha skött sig över all förväntan och var heller inte så sugen på att följa med oss hem, utan gick och lade sig i soffan eller lekte med småkillarna. Vi fick fika och stannade och pratade i över en timme, underbart trevligt! Hoppas att Harry är välkommen tillbaka...
Eftersom det var aviserat att världens jävla snöoväder skulle komma över oss, så ringde vi och kollade om det skulle bli någon RH-träff på lördagen och det skulle det...

Så lördag morgon var det bara att få koll på Karin och sedan styra mot Jakobsberg och en kall dag med mycket bra övningar!
Vi började med att träna en och en på att gå på olika underlag, typ rör och plåtar. Harry är ju ganska tränade på det redan och med köttbullar som motivation så är det inte så svårt, Freddy var oxå kanonduktig! =D
Första övningen var en figurantövning och då skulle man stå på en plats och ca 30-40 meter fram så kelv en figurant fram bakom en container och kastade med en leksak och gömde sig sedan igen. Harry blev dock distraherad av två kissfläckar precis efter starten, så vi fick göra om och flytta linjen lite... Sedan var det full fart och lek!
Efter det var det vindövning och då gömde sig först Fredrik för Karin & Freddy, vilketgick jättebra! Sedan fick Karin gömma sig för Harry & mig, när han fick vittring så drog han järnet förbi henne, var påväg tillbaka till mig i full fart-men fick ny vittring, tvärvände och rusade fram till Karins gömställe! Söt!!!
Efteråt var det fika och jag hade varm nyponsoppa med mig som värmde gott i kylan!
Sedan skulle vi köra ännu en figurantövning, nu skulle figuranten sitta i en låda... Jag stod med Harry och Mona gick fram till lådan, där figuranten visade sig för Harry och gjorde lite lekinviter och ljud, för att sedan huka sig ned och få ett lock över sig. Släppte Harry som sprang rakt på, men lådan var väl hög för honom och han kunde inte putta undan locket, men släppte inte intresset utan cirklade runt lådan och hoppade upp mot sidorna. Sedan kom figen ut och lekte med honom! =D
Sista övningen var lyft av okänd person, en stor karl som de aldrig sett innan. Men som han sa; det märktes att Harry är MYCKET van vid att hanteras av andra än mig. Freddy klarade det oxå galant, men det var en hund som fick fullständig panik och kastade sig och en som morrade...

Nu har vi bra koll på övningar vi kan göra och sedan är det 3 veckor tikll sista träffen innan provet.











Direkt efter (vi slutade 12 som tur var) så brummade vi hem till Norrpan, livrädda att missa något p.g.a. snöstorm. Kvällen och halva natten spenderades hos världens bästa Danne & Johanna & Stinis med vovvar!!! En rolig sak hände när vi var ute och skulle kissa hundarna; Harry morrade ilsket åt Sting!!! Jag blev MYCKET förvånad!!! Harry har aldrig tagit sig ton mot någon hund överhuvudtaget!!! Sting är väl den enda som har samma energinivå som Harry och jag vet inte vad som flög i honom!!! Skitvovve... =D

På söndagen träffade vi Yoggan som gjorde sitt bästa för att trycka ned Harry i skorna och var inte särskilt intresserad av mig och Fredrik, utan tyckte Lucke och de andra var roligare... =D

Nu sitter jag på skolan och är sååååååååååååååååååååååååå förkyld!!! Gick hem från skolan idag, får se hur det går imorgon. På fredag får vi åka hem till Norrpan en HEL helg!!! UNDERBART!!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Harry var skitduktig när han sa ifrån till Sting. Sting är yngre ettrig och han förtjänade en tillsägning som var på helt rätt nivå! Harry var duktig! Jag tackar Harry!

2010-02-23 @ 08:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0