Fina Fina Harry Ferrari!!!

31/1 2010

Idag har Harry slagit mig med häpnad för 3:e gången på 2 veckor och det har varit positivt varje gång! = D Han är allt bra underbar när han sätter den sidan till!

Jag har i några veckor gått och grubblat på en sak gällande honom och det är hur jag ska få honom att trivas med livet, vad som är hans grej och hur vi ska fungera ihop som ekipage. Yoggi är ju helnöjd med att bara vara, men så har det ju aldrig varit med Harr yoch jag tror inte heller att han kommer att bli sådan...
Så hittade jag en Räddningshundsutbildning som ska starta här i Stockholmsområdet i vår och de hade 4 obligatoriska observationsträffar innan intagningsprovet. Jag hade jättesvårt att bestämma mig hur jag skulle göra och jag var tvungen att ta semester idag för att kunna vara med och sedan kommer jag inte att kunna åka hem å mycket som jag vill på helgerna under våren... =( Jag har inga som helst förhoppningar om att han ska klara av att komma in, jag tror att han är för yvig och energisk för dem. Men samtidigt vet jag att jag hade grämt mig och funderat över hur det skulle ha gått om jag valt att avstå... Att alltid tänka att det kanske verkligen var hans grej, att han hade trivts bättre med livet med en sådan uppgift... Och eftersom de inte får vara äldre än 5 år när de är klara med utbildningen så var det ju nu eller aldrig...

Så vi åkte dit idag, Västerhaninge. Det var 17 hundar som dök upp och med tappra vovvar och ägare blev det 3 timmars (!!!) promenad i 20 cm lössnö!!! Urk!!! Jag var sååååååååååå trött i benen och kall! Stackars Harry var ju minst och tog sig knappt fram i den djupa snön, vet inte vad de fick fram av det... Många hundar som frös alldeles för mycket av att gå så långt och sitta i den snön. Stackars älskling!!! På ett ställe skulle vi visa att hundarna kunde balansera och gå på en stock, att den kunde krypa under den (nåja, Harry kunde allt gå "raklång") och sedan hoppa upp på en sten och bli nedlyft. Harry hade inga större problem med det, händer ju rätt ofta när man är ute. Sista kollen var slalom mellan alla de andra och sedan sitt-stanna kvar. Inte heller så svårt...
Jag är sjukt nöjd med honom!!! Hade inte velat byta ut honom mot en enda av de andra hundarna, han är bara världens bästa Harry! ♥

Nu är nästa träff om 2 veckor, 13/2 i Botkyrka och då ska vi köra vindövning, skott, lek och miljö. Det spelar ingen som helst roll hur det går, det är bara så kul att jag & Harry gör någonting tillsammans för han är så mycket lugnare och trevligare när Yoggi inte är med! =D

På vägen till jobbet sedan så ringde en kvinna från Briardsällskapet som jag hade försökt kontakta tidigare, angående ett MH. Hon ringde idag för att meddela att jag fick en plats 7/3!!! =D MYCKET GLAD! Ska bli så kul att se hur han reagerar på saker och ting, har verkligen ingen aning!!! Kan nog bli en hel del skällande på överraskningsmomenten... Hihihihihi...

Älskar mina hundar över allt annat!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Vad härligt att göra ngt med bara den ena hunden! Jag vill hitta ngt jag kan göra ensam med framför allt Freddy. Hugo tar så mycket plats... Ha det gott allihop! Kram Karin

2010-02-01 @ 12:17:02
Postat av: Johanna och Sting

Kul med MH!

2010-02-01 @ 13:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0