God Fortsättning!

4/1 2010

Nu har jag jobbat på en årskrönika för 2009 i över 1 vecka, men kommer ingen vart... Det beror nog mest på att det var ett sådant skitår att jag helst bara vill glömma det och gå vidare.

Året började illa med felbehandlingen av Harry, som innebar att han inte fick tävla på 6 månader och det var verkligen jobbigt med all hans potential som bara gick till spillo detta år.

Jag fortsatte att söka jobb och i augusti ringde de från Tullverket och erbjöd mig anställning, med 1 års betald utbildning... Jag tackade ja med dubbla känslor. Det är en supermöjlighet, men det innebär så grymt mycket förändringar för hela min familj och vovvarna...

Harry åkte på ögonspegling som kom att kosta mer än 3 ggr det pris jag hade blivit lovad. De hittade inget fel, men de trodde att han kanske hade en hjärnskada... Kul! Vi satt och kollade på tv i jul och det var en man som talade om sin efterblivna brorson och han uttryckte sig som så att pojken var "rörd av änglarna", så det är vad vi säger om Harry nu. Vi funderar dock fortfarande på exakt hur många änglar som var inblandade... Hihihihi...

I oktober "flyttade" jag upp till Norrtälje och en jobbig tid började.

I november fick mormor en allvarlig stroke och har inte återhämtat sig så bra, men hon är pigg och glad ibland när vi hälsar på och tydligen så är sjukdomsbilden väldigt olika för strokepatienter.

Det var skönt att sluta skolan i mitten av december och jag åkte hem några dagar innan det var dax att åka till ma & pa för julfirande. Några dagar innan jul blev pappa dålig och efter en natt på sjukhuset i Karlstad fick vi besked från läkaren att det fanns förändringar i tarmpaketet och han kommer att opereras inom 2 veckor. Nu håller vi tummarna för att den är godartad och inte kommer tillbaka.

Så 2009 can go fuck itself, det är det sämsta året i världshistorien och jag kommer inte sakna det alls!






Kommentarer
Postat av: Johanna med familj

HEJDÅ 2009! Nu hejar vi fram ett absolut bättre 2010!

2010-01-04 @ 16:29:24
Postat av: Annelie & Martin

Japp nu är det bara att se fram emot ett toppen 2010!

God fortsättning! KRAM

2010-01-04 @ 22:21:14
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0