My Dog!

11/1 2010

Hej på er! Nu har vi landat efter en intensiv helg i Göteborg och jag har några dagar ledigt innan jag far norrut igen.

Vi kom ned ganska sent i fredags och åt bara en bit innan vi dundrade i säng, Harry höll oss dock vakna ett tag med sitt skällande... Det var en som inte uppskattade lyxen med att bo på hotell... =D
Sedan var det lite stressigt på lördagen, eftersom de inte öppnade frukosten förrän 07.30 och utställningen började 09.00 och grabbarna var nästan direkt... Frukosten är ju nästan hela grejen med att bo på hotell, så det känns inget kul att stressa från den. Men vi tog våra saker och gick bort till mässan i alla fall, tog bara 10 minuter och det var så skönt att slippa jaga parkering! Det tog däremot en del tid att komma igenom veterinärkontrollen, men vi fick i alla fall stå inomhus, vilket var tacksamt. Harry "pratade" rätt mycket med en norsk borderterrier som stod bakom oss i kön, skönt att han är så social och snäll.
Väl inne gav vi oss upp på övervåningen där det var lugnt och skönt jämfört med ringarna nere vid mässan...
Pappa var väl inte så taggad som man kan hoppas och domaren var ganska hård... Jag och Harry fick ett 1:a pris och han skötte sig så bra inne i ringen, speciellt med tanke på hur lite träning han har fått på det. Det gick sämre för pappa & Yoggi, det blev en 2:a och raka vägen ut för dem. Men jag trodde verkligen att Harry hade en schysst chans, men icke. Det var 6 hanar kvar i öppna och vi blev just 6:a =( Trist... Jag brukar ta det ganska bra, men denna dag kändes det mest hopplöst. Pratade med CG och han sa att det borde blivit en bättre placering för Harry och det fanns heller inget i kritiken som gjorde det mer begripligt. Yoggi vet vi ju tyvärr att hans vackra huvud inte kompenserar tillräckligt för att han är på den grövre sidan. Men jag skulle så fruktansvärt gärna vilja ha en avkomma efter honom, hans mentalitet är ju FANTASTISK!!!

Världens bästa pappa & Yoggi! ♥

CG var i alla fall en ängel och fixade fram en annan handler inför söndagen, till Harry så jag kunde visa Yoggi. Det blev Trude, från Kennel Barrongiz.
Jag & Fredrik tog ett varv på mässan och hittad en bilbur som faktiskt passar i V40:n, för grinddörren gick uppåt på gasfjädring! Men den var hyfsat dyr (2600:-) och eftersom vi behöver 2 så får det vänta ett tag. Men jag gillade den verkligen! =D Sedan var det raka vägen till hotellet, ett besök på Subway på Avenyn och sedan eftermiddagsvila... =D På kvällen åt vi gott på hotellets restaurang och sedan var det läggdax igen. Pappa fick byta rum, för det första var elementet avstängt i och han sov med kläderna på första natten, stackarn! Sedan blev jag förbannad och sa till i receptionen och då fick vi ett nytt rum, fruktbricka med dricka och avdrag på kostnaden. Hehehe, inte mer än rätt!

Jag började söndagen med att lämna pappa, Fredrik & hundarna vid ringside och gick sedan för att köpa en välbehövd tygbur; Agria's passade mycket bra!
Annars gick söndagen gick i samma tecken som lördagen, men jag var såååå glad över att få Trude's hjälp! Domaren kommenterade Harry's öron som var något lurviga och hon tog genast med honom ut och fixade till det medan domaren bedömde resten av ekipagen... Hahaha, bra jobbat! Harry inte lika nöjd, men han hade inga som helst problem med att gå iväg med helt främmande människor-vilket jag bara tycker är positivt, hatar mammiga hundar! Det var dessutom väldigt roligt att se honom i ringen, han är väldigt snygg!
Yoggi fick samma dom denna dag, ett 2:a pris på storlek och lite annat. Det känns hårt, för jag tycker han är helt underbar!


Med Harry under armen promenerar jag iväg...


Jag & Harry först, sedan pappa & Yoggi


Trude & Harry först, sedan jag & Yoggi


Trude & Harry - bra jobbat!


Lillkillen har ett snyggt steg! =D


Yoggi beölnades med en skön massage efter dagars hårt arbete!


Det samma gällde såklart lillebror...

Kommentarer
Postat av: Johanna med flock

trist med tvåan, han får lämna vidare till brorsan! Men ang hotellet, som den receptionist jag är, säger man inte till när man upptäcker att elementet är trasigt så kan vi ju aldrig göra nåt under den första natten.. då får man inte bli så arg! Självklart borde det inte varit avstängt men mänskliga missar sker =( Puss på er!

2010-01-11 @ 18:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0