Yoggi Bows Out...

11/1 2010

Efter mycket funderande och lite tvekan så har jag bestämt mig för att inte ställa ut Yoggi mer. Det har verkligen varit våran grej och han har älskat det lika mycket som jag, han har varit kung inne i ringen, även om han inte fått certen. Men på senare tid så är han inte lika glad på utställningar och efter helgen som gått så har han verkligen visat att han inte vill längre. När jag ställde honom i söndags så gick han kanonfint, men när vi skulle ställa upp så skakade han i bakbenen och satte sig hela tiden och tittade på mig med ledsna ögon... Det har aldrig hänt förut och då var det inte så svårt längre.

Det har ju blivit svårare med sedan han & Harry gått i samma klass och Harry har helt klart bättre förutsättningar. Det är jobbigt att hålla Yoggi i form och jag har nästan alltid varit tvungen att "banta" honom innan utställningar och det känns inte okej längre, kanske borde jag har slutat tidigare... Lätt att vara efterklok. Så, så länge Harry inte blir champion eller något så kommer Yoggi endast vara med som supporter och rådgivare, vilket jag tror han kommer tycka är perfekt! Men jag kommer att sakna våra dagar i ringen...

TACK Yoggi, du är en underbar hund och vi ska ha så mycket kul ihop nu! Inget mer tråkigt, inga mer morötter och trista dieter. Du är värd det bästa!


I ♥ Yoggi!

Kommentarer
Postat av: Viggo

Skönt för dej kompis! Jag slipper ju med numera!

2010-01-11 @ 18:24:21
Postat av: Karin

Det tycker jag var ett klokt beslut, jag ska ge Freddy en eller högst två chanser till, sedan slipper han också :-) Honom måste jag tvärtom - göda :-)

Allt man gör med hunden ska vara ömsesidig glädje! Annars kan det va, tycker jag.

Ha det bra!

Krm från oss

2010-01-11 @ 18:37:43
Postat av: Pia

Du är en klok tjej !

Lycka till i ringarna med Harry.

Kram Pia

2010-01-12 @ 14:02:02
URL: http://www.catjings.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0