Harry Med Sirap...

4/6 2010

Nu har jag fått vara hemma sedan onsdagkväll = lyx!!! Älskar att vakna hemma, sitta och inte göra något vettigt på kvällarna och massa kärlek och tid med mina älskade killar!!! Synd att det snart är söndag...

Igår började jag med att gå ned till Norrköpings Smådjursklinik för att grabbarna skulle få sina vaccinationer. Började med Harry, som de fick sticka 3 gånger för att han bara kastade sig hejvilt... Ovanligt... Sedan var det Yoggans tur och han har så hårt nackskinn att kanylen nästan böjde sig! =D Nu är det i alla fall ett år till nästa gång, funderar på att boka in en vanlig hälsoundersökning med eventuell tandskrapning på Harry...

Väl hemma så tog jag cykeln och drog bort till spåret där jag gick/joggade i 2/1 minut i 30 minuter. Sedan cyklade jag upp till affären och gjorde scones när jag kom hem, men de blir inte lika goda som när Johanna gör dem! =(

På eftermiddagen så hade både jag & Fredrik massage inbokat på House of Beauty hos Ida, välbehövligt eftersom jag slagit mig typ överallt den senaste veckan!
I måndags mönstrade jag på KbV 302 och det först ajag gjorde var att ramla ned för 2 trappsteg, in i en brandsläckare och typ bröt svanskotan och blev blå/gul på hela vänstersidan...
I onsdagskväll var jag på Hundstallet och skulle kliva ur en av rastgårdarna och missade den höga kanten. Rätt ned i backen med höger sida först... Blå/gul höger sida - check!
Väl hemma sprang jag med knäet rakt in i hörnet på bordet så det är oxå blått... Suck... Borde gå runt i michelindräkt och hjälm...

Igår kväll tog jag en 2 timmars promenad med grabbarna runt Strömmen och 2 vändor över Himpa. De njuter verkligen av att vara lösa!
Stötte på en av de alltför vanliga idioterna som har hund vid Färgargården... Han gick åt sidan med sin svarta mellanschnauzer och stod sedan och väntade in oss, jag hade Spotify i öronen, men full koll på hans hund och mina hundar... Tänkte att han kunde gått längre upp på gräset och mycket riktigt: SMACK! Hans jävla hund bara kastade sig mot mina! Jag röck till i kopplet och skulle försöka ta mig förbi när jag hörde hur han fortsatte ropa på mig... Tog ur hörlurarna:
-Ville du något?
-Du kan väl titta i alla fall?
-Eh, på vad? Det är din jävla hund som gör utfall...
-Men det är ju roligare om du tittar vart du går!
-Jag har koll på mina hundar, du har inte koll på din, varför ska jag titta idiot?
Sedan gick jag, hörde hur han fortsatte gapa bakom mig... Idiot! Om han bara gått lite längre upp eller avlett sin hund så hade allt gått bra.

Idag åkte jag ned till Söderköping vid lunch och gick längs med kanalen i 1 timme, Yoggi älskar verkligen vatten... Sedan åt vi glass på torget med Fredrik och hans familj.

Klockan 17 var det samling i Finspång, modet sjönk direkt när jag såg att Anders Svensson skulle döma. Jag vet att massa människor har åsikter om det här med domare och jag tycker att Anders är en fantastiskt kompetent människa, men-jag tycker inte han ska döma 1:an. Han är på tok för petnoga, man blir lätt skrämd från att tävla efter att ha haft honom. Men jag ska ha mitt jävla första pris så vi kan lägga 1:an bakom oss och fokusera framåt sedan.
Platsen gjorde han fantastiskt bra! Han låg mellan två stora hundar och boxern på ena sidan satte sig snart upp och stirrade på Harry, som då började pipa och vände på sig bort från den. Jag är glad at than låg kvar för det måste ha varit jättejobbigt! Men vi fick 3 poängs avdrag för det! Dåligt! Det var så uppenbart att det var för att han blev orolig, han låg jättefint innan den reste sig.
Tandvisningen är ju inte hans starka sida när han måste sitta still, vilket inte alla domare kräver... Konstigt att det inte är samma regler varje gång...
Linförigheten var verkligen vår sämsta någonsin... Det var på tok för livat precis bredvid där de körde eolit och tjoade och hade sig... Så han gjorde kanske en korrekt sväng... Vi fick 0 poäng... =(
Läggandet är jag faktiskt nöjd med, han lade sig på ett rätt litet dk och satte sig inte innan kommando.
Inkallningen brukar vara vår paradgren, men dum som jag är gav jag kommando precis när han tittade på elitekipaget... Nästa gång kom han som ett jehu!
Ställandet var okej, tyvärr med dk.
Stod över apporten.
Hoppet gick bra, men han tog lite lång tid på sig att komma iväg... =)
Totalt 108 poäng och ett 3:e pris... Inte kul att harva i 1:an längre... Älskade Harry, kan vi inte bara ta ett första pris och gå vidare? Kritik

På kvällen kom pappa ne doch vi käkade på Deli. Direkt när vi kom hem så cyklade jag & Harry bort till spåret och tog två varv. Duktiga vi!!!

Håll tassarna för oss imorgon på utställningen! =D


Kommentarer
Postat av: Johanna

Så underhållande att läsa om er =)

2010-06-06 @ 15:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0