Klickerhelg!

5/9 2010

O my God vilken helg!!! Helt slut i den lilla hjärna jag har kvar!

Vi började vår andra helg på instruktörsutbildningen i fredags 10:00 och sedan har det varit 110% i 3 dagar! Sjukt roligt och intressant men sååååååååååå mycket att sätta sig in i... Har ju "light" klickat förut, men nu var det ju med den vetenskapliga biten och klicker från grunden... Klarade av min raspresentation bra, synd att det inte gick att spela upp julgrans- och krukfilmen, men det blev bra ändå.

Efter kursen åkte jag & Karin ut till Drottningholm för att möta upp Christoffer med Skid & Hardy och sedan fick alla grabbarna springa järnet... i haserna hade de nämligen 2 greyhounds, 1 whippet och en gigantisk rhodesian ridgeback! De hade inte en chans, småkillarna! Så kul att se, för jag tycker verkligen att de är toksnabba men helt lost jämfört med vinthundarna. Det var väldigt nyttigt för dem att få släppa på spänningarna lite... Hardy ramlade i vattnet två gånger och Christoffer fick bogsera upp honom!!! =) Så söt!

Sedan har vi haft två mycket lärorika dagar med hundträning och en helt galen klickertävling med oss ägare och en jävla massa makaroner!!! =) Underbar grupp som tur var, annars hade man inte orkat hela dagarna. Vi åkte ut till Drottningholm även på igår, men då var vi helt ensamma där, lyxigt!
Stort tack till Karin & Nic som låtit mig bi hemma hos dem hela helgen, jättemysigt!!!
Nu blir det att smälta allt man hört och sedan börja jobba på hemmaplan, med egen hund och sedan en projekthund i 5 timmar med ägare... Frivilliga?


Här kommer vi!!!




Vi drar!


Snyggisa Harry!






Kommentarer
Postat av: malin o Greta

Greta anmäler sig som frivillig, hon behöver all träning hon kan få. Kul att det går bra på utbildningen

2010-09-06 @ 17:16:33
Postat av: Maria och Agnes

HiHiHi, jag känner igen det där med att det kan vara otroligt inspirerande och mycket att ta in!



Låter som du kommer att ha en toppenkul tid framför dig med grabbarna =)



Agnes och jag önskar er ett <3-ligt LYCKA TILL!

2010-09-07 @ 08:20:08
URL: http://www.flitiglisa.se
Postat av: Rosa , Cappie,TomTom och Royz

Bodde vi närmare så skuklle jag direkt anmäla nån av mina pojkar

kram

2010-09-09 @ 18:53:33
URL: http://frisegardborder.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0