My Dog Del 1

6/1 2011

Ouff... Det tog ett tag, men nu är vi här! Efter 4 timmars bilresa så kom vi fram till vårat hotell i Göteborg, efter att ha lämnat Tuva till Sandras mamma i Nyköping och hämtat upp Aiko från Stine på samma ställe. Sedan var vi in på en bilverkstad i Norrpan oxå...

Hundarna kom bra överrens från första stund och Aiko sov snart mitt bland grabbarna. Vi stannade uppe sent för lite sista minuten trimning, vilket gick suveränt med Sandras hjälp!

Upp och åt frukost i morse och det är ju det bästa med att bo på hotell!!! =) På väg tillbaka till rummet fick jag världens chock!!! I hotellvestibulen stod inga mindre än världens bästa Camilla & Isac!!! Jag blev så jävla överraskad och glad att jag knappt visste vad jag skulle säga!!! =) Underbara människan hade inte avslöjat att hon skulle till My Dog ens och absolut inte att hon skulle bo på vårat hotell!

Sedan hade det ju kommit typ 5 cm nysnö och tydligen så är trenden i år att man inte ska snöröja innan lunchtid... Så jag släpade på Malin's & Nicklas bur i djupsnö och då kändes de 3 kvarteren till mässan jävligt långa! Baskade snö! Hundarna travde snällt med Sandra i sina täcken! ♥

Självklart skulle vi ställa ut på övervåningen och det var inte lätt att hitta hissen vill jag lova, de förvirrade funktionärerna skickade oss åt alla möjliga håll! En sa att det inte ens fanns en övervåning... Suck...
Väl framme vid ringside så hade Camilla fixat plats och uppbyggnaden av Camp Mayhem kunde börja... =) Sedan var domaren sen, men vi kom väl igång typ 09:45... Sandra stackaren var jättenervös, men när hon tränade runt ringen så såg det jättebra ut och snart var det dax! =)
Sandra och Harry skötte sig jättebra och Yoggi stod så snällt och snyggt med mig - inga tecken på att det var ett år sedan sist. Isac är ju den duktiga i gänget, så han var ju klockren som vanligt. Yoggi åkte ut med en 2:a, trots jättefin kritik. Enda nedslaget var på steget från sidan och det känns inte befogat med en 2:a för det...
Så det var jag, Camilla och en till kvar och jag kom 2:a och Camilla 3:a, endast segraren fick CK... =( Trist!!!
Så vi fick sätta allt hopp till vår älskade lilla tjej Aiko, som gick in och gjorde sitt bästa, men det hjälpte tyvärr inte! Greker vet bevisligen inget om borderterriers!!! =(

Vi gick runt  på mässan ett tag och flyttade vår Camp till morgondagens ring. Sedan hem till hotellet och lämnade vovvarna avskiljda med varsitt grisöra, för att äta på Subway! ♥ Men när vi kom hem igen så hade Yoggi & Harry idkat umgänge på sängen så det var lite blodstänk på mitt täcke... =( Så skulle jag duscha och skar av halva benet när jag skulle raka mig, så blodet rann och Sandra fick springa ut till receptionen och hämta plåster och förband! Suck!!! Vilken skitdag! Förutom att Camilla var här, det räddade hela dagen! Och Sandra!

Nu ger jag upp för idag, hyr en film och äter gott...

IMORGON HÅLLER NI TUMMARNA FÖR OSS OCH ATT NORRMÄN VET MER OM BORDERTERRIERS ÄN VAR GREKER GÖR!!!


Aiko ♥


Gänget slappar! =D

Kommentarer
Postat av: Maria och Agnes

Nämen vilken konstig domare?! Hoppas det går bättre imorgon, för ni ställer väl då med, eller hur? Och min erfarenhet av Norrmän är sååå positiva så det MÅSTE bli en höjdare!!! LYCKA TILL! Kram från oss!

2011-01-06 @ 21:07:42
Postat av: Pia

Håller tummen för er allihop imorgon.Jag håller med Maria ang. norrmän.Imorgon kommer det gå toppenbra för er !!!

Kramelikram

2011-01-06 @ 23:40:48
URL: http://www.catjings.se
Postat av: Pia

Håller tummen för er allihop imorgon.Jag håller med Maria ang. norrmän.Imorgon kommer det gå toppenbra för er !!!

Kramelikram

2011-01-06 @ 23:41:33
URL: http://www.catjings.se
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

Disktrasor är som elefanter, dom följer inte riktigt order ! =)

2011-01-07 @ 21:10:03
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0